Harrie-helpt
Meest recente artikel

Hoi beste bezoeker

vandaag ga ik even schetsen wat er veranderd is aan straten in Eindhoven en dan alleen al in Strijp. Het is niet allemaal uit het laatste jaar, maar ik ga een eindje terug in de tijd:

  • Welschapsedijk
  • Hugo de Grootplein
  • Elburglaan
  • Oirschotsedijk
  • ventweg Beukenlaan
  • Halvemaanstraat
  • Frederiklaan
  • Trudoplein
  • Kastanjelaan
  • Cederlaan
  • Glaslaan
De ene straat is misschien anders ingericht als 30 km zone of er geldt een afslaanverbod, of zijn gewoon op slot gegaan, of veranderd in een doodlopende straat, of in een fietsstraat, etc. Jaren geleden kon je op verschillende manieren vanaf Eindhoven Airport naar Strijp rijden, maar hoe is dat tegenwoordig ? Oh ja, natuurlijk via de N2 en de Tilburgseweg, maar vroeger waren er veel meer wegen die naar Strijp leidden en die zijn nagenoeg allemaal verdwenen.
Dat Eindhoven een "Groene Corridor" wil hebben, daar heb ik begrip voor, maar men had de Oirschotsedijk gewoon open kunnen houden voor autoverkeer en het naastgelegen fietspad hadden ze kunnen renoveren. De Zwaanstraat sluiten vanaf de rotonde Halvemaanstraat tot aan de Bezuidenhoutseweg is ook weer zo'n dom besluit. Terwijl het fietspad wat er nu ligt gewoon behouden kan blijven en eventueel zelfs verbreed kan worden. 

Het liefst sluit B&W van Eindhoven alle belangrijke wegen, maar door deze wegen is Eindhoven wel degelijk geworden tot wat het nu is. Bereikbaar voor iedereen ! Het autoverkeer wordt steeds schoner, maar waarom nu alle wegen op slot gooien ? Langs het Beatrixkanaal is een compleet nieuw fietspad aangelegd tot in Best en als je kijkt hoeveel gebruik hiervan gemaakt wordt dan wegen de kosten niet op tegen de baten. Geldverspilling van de bovenste plank. 

Het verlengde van de Oirschotsedijk tussen de Anthony Fokkerweg en Oirschot moet autoluw gemaakt worden en waarom ?? Een "Groene Corridor" aanleggen onder de snelwegen door, en onder de opstijgende en landende vliegtuigen.
Oudere mensen die niet graag meer op de snelweg rijden worden verplicht om toch hierop te gaan want alle wegen worden afgesloten, waar men gretig gebruik van heeft gemaakt. Vaak omdat ze snel waren en weinig obstakels tegenkwamen.

Nee beste mensen, denk ook eens aan de gevaren voor de woonwijken die nu gebruikt gaan worden om overal ietwat sneller van A naar B te komen. Scheurneuzen die laten zien dat ze met het grootste gemak met 70 km/h over de drempels kunnen knallen, waar ze eigenlijk niet harder dan 30 km/h zouden mogen. Schoolgaande kinderen die op de fiets een ware schietschijf worden omdat automobilisten om moeten rijden vanwege de vele belachelijke wegafsluitingen.

tot zover voor nu ...........







Reacties